سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره سه تار جزایری + نمونه فیلم های فوق العاده زیبا

در این مقاله به شما خواهیم گفت که سه تار جزایری چیست و همچنین نمونه فیلم هایی تهیه کرده ایم که شما را با این ساز بیشتر آشنا خواهد نمود.

موسیقی در زندگی تمام افراد در سراسر جهان جریان دارد و تأثیر موسیقی بر جنبه های مختلف زندگی آنچنان بالاست که حتی تصور زندگی بدون موسیقی واقعاً سخت است. معمولاً برای رسیدن به آرامش، گوش دادن قطعه ای ناب از انواع مختلف موسیقی انتخاب همگان است. اما آنچه که می تواند به اجرای زیبای یک اثر منجر شود داشتن ابزار و یا همان آلات موسیقی مورد نظر است. اساتید برجسته در مورد بهترین سه تار به این باور رسیده اند که بهترین سازندگان ساز نوازندگان حرفه ای هستند چون صداها را بهتر تشخیص می‌دهند و هم چنین به نیاز نوازندگان در امر نوازندگی آگاه‌ترند. اگر شما هم از طرفداران موسیقی دلنواز و سنتی سه تار هستید پس حتماً نام سه تار استاد جزایری به گوشتان خورده است. یکی از ماهرترین سازندگان ساز سه تار در کشورمان استاد رامین جزایری می باشند که در زمینه نوازندگی سه تار هم تخصص و مهارت بالایی دارند. در ادامه با آثار این استاد بیشتر آشنا خواهید شد.

مشخصات ساز سه تار استاد جزایری:

سه تار استاد جزایری معمولاً دارای کاسه اسی کوچک است که جنس کاسه از چوب درخت توت یا شاه توت می باشد. در مواردی هم از چوب گردو استفاده می کنند. ولی جنس دسته ساز همواره از چوب گردو است که بر روی آن، 25 عدد پرده بسته می شود. انتقال صدا از سیم های ساز به کاسه سه تار به واسطه چوب کوچکی به نام خرک صورت می گیرد. خرک از جنس چوب شمشاد است و لرزش های مربوط به سیم را از طریق صفحه نازک به داخل کاسه هدایت می کند. در نتیجه صداها پس از چند بار انعکاس و تشدید، بار دیگر از مسیر سوراخ های روی صفحه بیرون می آیند. طول کاسه سه تار 22 تا 30 ، عرض آن 12 تا 18 و عمق کاسه بین 12 تا 16 سانتی متر است. دسته سه تار به ضخامت 3 تا 3/5 سانتی متر وطول آن 40 تا 48 سانتی متر می باشد و کل طول ساز یعنی دسته و کاسه، 76 تا 80 سانتی متر طول دارد. سیم های سه تار به ترتیب سیم سفید، سیم زرد، سیم واخوان و سیم بم نام دارند.

مهمترین مرحله در ساخت ساز سه تار کدام است؟

سه-تار-جزایری

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

همه چیز درباره سه تار جزایری